Afacere de succes prin metoda japoneza

Fiecare antreprenor se straduieste sa aiba o afacere de succes. Kaizen reprezinta o parte foarte importanta in afaceri. Cuvantul „kai” inseamna schimbare, iar cuvantul „zen” inseamna bun. Kaizen este un cuvant japonez care semnifica schimbarea in bine sau imbunatatirea. In etica muncii japoneze, acest cuvant este denumit ca un efort continuu realizat de catre fiecare membru al societatii, de la cea mai inalta pozitie la cea mai mica. Fiecare angajat trebuie sa munceasca pentru a se asigura ca firma functioneaza din ce in ce mai bine, imbunatatindu-si procesele si sistemele.

Kaizen este foarte important pentru afacerile din Japonia. Prin punerea in aplicare a acestui concept, companiile japoneze reusesc sa intreaca ceilalti concurenti, punandu-i in umbra. Acestea lucreaza pentru a elimina imperfectiunile si, totodata, pentru a dezvolta o calitate superioara, astfel incat sa satisfaca nevoile fiecarui client.

Filozofia din spatele metodei Kaizen este ca schimbarea se face pentru a obtine lucruri bune. Schimbarea ajuta companiile sa reuseasca pe termen lung. Efectuand mici modificari, se imbunatateste modul general de a conduce o afacere, obtinand, in cele din urma, castiguri imbucuratoare. Filozofia Kaizen considera ca, pentru a obtine succes in afaceri este mult mai bine sa se efectueze mai multe schimbari mici decat cateva schimbari mari. Succesul in afaceri se realizeaza prin aceste mici modificari graduale.

Kaizen – O filozofie pentru o afacere de succes

Punerea in aplicare a metodei Kaizen nu este responsabilitatea doar a unei singure persoane. Este responsabilitatea tuturor celor care fac parte din companie. Fiecare angajat trebuie sa contribuie la obtinerea micilor imbunatatiri, astfel incat schimbarile sa aduca beneficii tuturor.

Kaizen este structurat in 5 elemente: munca in echipa, disciplina individuala, psihic bun, cercuri de calitate si sugestii de imbunatatire.

Cum sa aplici metoda Kaizen in afacerea ta

Metoda Kaizen devine o obisnuinta pentru cei care o aplica in mod regulat. Aceasta metoda se poate aplica pentru orice tip de afacere, indiferent de dimensiunea ei. De asemenea, Kaizen se poate aplica in orice zona din cadrul unei companii  si in diferite scopuri, inclusiv in eficienta, masuri de siguranta, servicii pentru clienti si de calitate, precum si in interactiunea cu furnizorii din afara.

Fundamentele metodei Kaizen implica pastrarea costurilor mici si cresterea productiei, pastrand, in acelasi timp, in vedere faptul ca ceea ce conteaza cel mai mult este calitatea.

Aplicarea metodei Kaizen pentru afacerea ta:

– Fiecare angajat trebuie sa se potriveasca postului la care lucreaza;

– Crearea unei atmosfere in care sa existe relatii bune intre angajati;

– Asigurarea ca angajatii sunt calificati pentru a face munca pe care sunt alocati sa o faca;

– Stabilirea unor standarde in cadrul companiei pentru eficienta si acceptablitate;

– Incurajarea si consilierea angajatilor care prezinta probleme;

– Constiinciozitate;

– Orientarea catre cele mai bune solutii;

– Asigurarea ca echipamentul este adecvat pentru locul de munca;

– Ingrijirea echipamentului inainte ca acesta sa devina o problema;

– Folosirea materialelor de calitate, verificarea lor si mentinerea acestora la standarde inalte;

– Gasirea unei modalitati eficiente de a oferi un produs bun sau un serviciu de calitate;

– O buna comunicare intre toti angajatii din toate nivelurile;

– Maximizarea productiei eficiente.