Birouri de inchiriat – ce ofera piata imobiliara la final de 2015

Cheltuielile generate de tot ce inseamna a detine un birou sau cateva pentru afacerea proprie au fost mereu motiv de ingrijorare, mai ales pentru cei la inceput de drum. Chiar si in 2015, la 7 ani de la criza economica mondiala creata in mare parte de creditele imobiliare, cand oferta de inchirieri sau vanzari birouri este mai accesibila, proprietarii de business-uri nu pot rasufla linistiti cand trebuie platite facturile aferente cheltuielilor cu biroul.

Trebuie sa nu uitam ca a conduce si a dezvolta o afacere intr-un birou sau mai multe nu presupune doar o chirie sau rata bancara. Vin la “pachet” si serviciile de mententata, de curatenie, de paza etc. Prin urmare, la final de luna, bugetul pentru birou trebuie sa permita sustinerea cheltuielii in valoare dubla (cel putin) a chiriei. Din fericire, multi patroni realizeaza ca un spatiu pentru birou supradimensionat sau ultracentral nu este atat de “vital” si inteleg ca pragmatismul este cel care trebuie sa guverneze in gestionarea banilor. Acelasi lucru l-au inteles si ofertantii de birouri de pe piata, permitand sa se inchirieze si spatii sub 100 mp.

Unul dintre acesti ofertanti este reteaua de centre de afaceri Regus, cu peste 3000 de astfel de puncte in 900 de tari. Birourile pe care le ofera spre inchiriere sunt chiar si de 15 mp, ideal pentru una sau 2 persoane, in regim permanent, de zi, pentru sediu social, punct de lucru, coworking sau chiar pentru recuperare in caz de urgenta. Regus ofera solutii pentru toate tipurile de buget, asigurand serviciile de receptie, curatenie si paza, intr-un mediu de lucru profesional, modern si placut, cu toate facilitatile necesare – interent, telefon, bucatarie. Mai mult de atat, Regus, prin business lounge-urile din cladirile de birouri in care detine spatii, creeaza clientilor sai posibilitatea de a avea un birou mobil, cu acces atat in reteaua nationala, cat si internationala. Asftel, daca intalnirile cu potentiali clienti sau colaboratori sunt stabilite in zone cu trafic problematic, business lounge-urile Regus iti asigura acelasi cadru profesional pentru acestea, neafectandu-ti nici imaginea si nici eficienta.

Un competitor ceva mai accesibil si cu mai putin avantaje, insa ideal pentru antreprenorii tineri, la inceput de drum, sunt spatiile de lucru Impact Hub. Intr-un ambient colorat si vibrant, cu pozitionare centrala, Impact Hub a creat birouri in stil coworking, lucrand pana in prezent cu profesionisti din peste 15 domenii precum IT, training, marketing, design, tursim, sport, social business, media sau arhitectura. Reteaua include peste 11 000 de abonati la nivel mondial, iar inchirierea unui birou se face pe baza de abonament lunar, pornind de la 30 euro +TVA. Statutul de membru vine si discount-uri sau chiar invitatii la multe din evenimentele de business sau networking pe care le organizeaza. Dezavantajul este ca biroul de lucru este de tip shared, neavand astfel intimitate. Orice birou am inchiria sau chiar cumpara, de 2 lucruri trebuie sa ne asiguram – este adecvat bugetului si nu duneaza imaginii/reputatiei business-ului, iar aceste doua notiuni nu sunt incompatibile.