Caracteristicile angajatului ideal

Angajatii si personalul din conducere trebuie sa aiba anumite caracteristici pentru a putea asigura prosperitate si lipsa de probleme unei afaceri in desfasurare. La randul sau, o afacere buna produce cantitati mai mari de bunuri si servicii de calitate superioara, precum si o mai mare satisfactie in randul angajatilor.

Iata ce caracteristici trebuie sa aiba angajatul ideal:

– Fiabilitate;

– Onestitate si integritate;

– Atitudine pozitiva si proactiva;

– Dorinta de munca;

– Folosirea timpului scurt in sens productiv.

Fiabilitate

Cei care fac parte din echipa de management, executiv si resurse umane considera ca fiabilitatea este definita de urmatoarele calitati pozitive, de multe ori discutate in orele de training:

– Angajatul trebuie sa aiba o stare de spirit constanta si stabila la locul de munca, astfel incat angajatorul, colaboratorii si clientii sa aiba incredere si sa stie la ce sa se astepte de la angajat.

– Angajatul trebuie sa-si indeplineasca sarcinile, dar sa fie, totodata, dispus sa invete noi lucruri, noi metode de lucru si noi actualizari pe care sa le aplice.

– Un angajat trebuie sa stie sa lucreze in mod independent, dar trebuie sa se adapteze si la munca in echipa atunci cand este nevoie.

– Angajatul trebuie sa fie o persoana ingrijita din punct de vedere fizic, in conformitate cu normele generale si politicile companiei.

– Angajatul trebuie sa fie punctual la locul de munca si sa revina la timp din pauze.

– Angajatul trebuie sa aiba o relatie buna cu colegii, cu managerul, cu personalul executiv si cu clientii.

– Angajatul trebuie sa fie cooperant, sa puna intrebari bune si sa ofere sugestii atunci cand este cazul.

Onestitate si integritate

Acest lucru presupune mai mult decat a spune adevarul. Un angajat onest si integru trebuie sa faca bine treaba pentru sine, pentru echipa sa, pentru sef si pentru companie. Acesta nu trebuie sa se dea in laturi atunci cand vine vorba de munca in plus nerecompensata, ci trebuie sa faca eforturi pentru a putea avea sanse de avansare la locul de munca.

Iata cateva exemple de necinste si lipsa de integritate:

– Lucru mai lent decat ritmul standard.

– Lucru rapid si la intamplare, riscand crearea de erori.

– Efectuarea sarcinilor colegilor doar pentru a crea prietenii.

– Furturi de lucruri consumabile si echipamente legate de munca.

– Extinderea pauzelor si vizitelor la toaleta.

– Realizarea unor operatii personale la locul de munca, folosind materiale si echipamente ale companiei, inclusiv telefonul si internetul.