Cum faci SEO in 2015

Optimizarea pentru motoarele de cautare sau “optimizarea SEO”, cum este cunoscuta pe la noi prin popor, este un domeniu viu, care nu doarme niciodata. Anul anterior a adus cateva schimbari notabile din partea Google, cu nu mai putin de 13 modificari majore ale algoritmului, conform site-ului Moz.com. Probabil ca schimbarile vor continua si in 2015, iar adaptarea rapida la nou va face diferenta intre un specialist cu rezultate notabile si un amator cu gura mare.

Compania noastra, Prime Net Solution, se afla intr-o permanenta adaptare a strategiilor SEO pentru clientii nostri. Recent am avut o dezbatere interna in cadrul careia am creat o lista de provocari legate de optimizare pentru 2015 si am identificat cateva elemente care sa ne ajute sa combatem aceste provocari cu succes. Dorim sa impartasim aceasta lista nu doar clientilor nostri, pentru a intelege mai bine cum se realizeaza procesul de optimizare, ci si celorlalti specialisti in optimizare, care sunt bineveniti sa adauge listei provocari si realizari din experienta personala.

Optimizeaza pentru trafic mobil.

Incepand cu 2015, aceasta ar trebui sa fie o prioritate pentru orice specialist SEO.

De Ce?  Un studiu recent efectuat de GlobalWebIndex arata ca aproximativ 80% din populatia adulta are un smartphone, pe care petrece, in medie, doua ore zilnic. Astfel se explica teoria conform careia aproape jumatate din traficul total actual vine de pe dispozitive mobile. In plus, Google a introdus recent o eticheta de “mobile friendly”, care este afisata in SERP in dreptul fiecarui site listat.

Cum? Asigura-te ca site-ul de care esti interesat are un layout flexibil (responsive) si un continut vizibil. Google considera un site “mobile friendly” atunci cand navigarea de pe dispozitivul mobil se efectueaza doar pe verticala, fara ca utilizatorul sa fie nevoit sa scrolleze in dreapta sau in stanga pentru a vedea continutul paginii.

Treci de la Keyword Ranking la monitorizarea ROI

Succesul unei campanii nu mai poate fi masurat doar in functie de locul ocupat pe anumite cuvinte cheie.

De ce? Monitorizarea si manipularea anumitor rezultate in  functie de cuvintele cheie sunt probleme de care unii dintre clientii nostri s-au lovit in trecut. Se intampla ca asa-zisi “guru SEO” sa targeteze cuvinte cheie neimportante doar pentru a spune        “-Iata! Esti pe primul loc.”  In 2015 concentreaza-te sa traduci succesul oricarei campanii in termeni de conversii si profit.

Cum? Foloseste cuvinte cheie importante pentru site-ul de care esti interesat si gandeste-te sa te intorci la longtail SEO. Interogarile pe motoarele de cautare au inceput sa fie din ce in ce mai apropiate de limbajul natural. Transforma fiecare vizita in cifra si pastreaza o atentie speciala asupra balantei intre investitie si profit.

Devino social

Media sociale sunt locul in care se petrece viitorul.

De ce? Pentru ca in ziua de azi nu mai este suficient sa oferi un produs de calitate. Trebuie sa iti castigi publicul prin attribute mai complexe, iar retelele de socializare faciliteaza extreme de mult comunicarea intre companie si public, feedback-ul fiind instantaneu.

Cum? Fa-ti un cont de Facebook, Twitter, Pinterest si orice alt tip de cont social care consideri ca s-ar potrivi publicului tau tinta, insa nu negliija contul de Google+. Fa-l parte din rutina ta zilnica de postari sociale, pentru ca iti ofera un avantaj considerabil in cautari.

Axeaza-te pe linkuri de calitate

Ultimii cinci ani au adus o schimbare majora in felul in care sunt partajate linkurile pe internet si intre site-uri.

De ce? Linkurile sunt o parte importanta a unei companii SEO reusite, insa aceste linkuri valoreaza foarte putin (sau chiar nimic) daca nu sunt de calitate. Previziunea pentru 2015 este ca linkurile cele mai benefice pentru SEO sunt cele obtinute organic.

Cum? Singura cale de a obtine linkuri organice catre site-ul tau este sa scrii continut bun, de calitate, care sa atraga utilizatorii suficient de mult incat sa-l partajeze, la randul lor. Deasemenea, monitorizeaza intotdeauna linkurile, pentru a le filtra din timp pe cele negative sau periculoase.

Fii mai rapid.

Traim in epoca vitezei, in care este de neacceptat ca utilizatorul sa astepte mai mult de cateva secunde pentru incarcarea unui site.

De ce? Pentru ca e frustrant sa dai un click pe o pagina si apoi sa astepti pana se incarca tot continutul. Utilizatorii nu mai au rabdare si abandoneaza vizita inainte de a o fi inceput. Asta se traduce in mai putine conversii si un indice ROI scazut.

Cum? Foloseste interfete simple si nu folosi imagini de dimensiuni mari sau clipuri video care ar putea intarzia timpul de incarcare al paginii. Alte lucruri care ar mai putea ingreuna paginile sunt multe plugin-uri si widget-uri sau un cod stufos.

Daca mai ai completari de adus acestei liste sau intrebari la care vrei un raspuns, lasa un comentariu mai jos!