Cum alegi o firma care face SEO?

Aproape pentru orice afacere exista, in prezent, cel putin un site online. Proprietarii de business-uri au inteles importanta internetului mai ales ca, marea majoritate a clientilor din ziua de azi, au acces la internet de pe calculatoare desktop, laptop sau telefoane mobile. Insa existenta unui site nu asigura neaparat captarea atentiei clientilor. In acest sens ne vin in ajutor specialistii in marketing online care ne explica cum trebuie sa functioneze un site pentru a-si atinge scopul.

Foarte importanta este optimizarea site-ului cu elemente care sa-l ajute sa apara in prima pagina a motoarelor de cautare, SEO  asa cum il numesc specialistii sau “optimizare SEO” cum mai este regasit pe internet (desi acesta este un pleonasm).

Sunt unele elemente absolut necesare in site ca: butoane si formulare de contact rapid, informatii bine structurate si la indemana, rapiditate in incarcarea site-ului, elemente care dovedesc seriozitatea si credibilitatea proprietarului site-ului (cum ar fi date de contact complete si reale) si multe altele. Implementarea acestora este bine sa fie facuta de specialisti.

Unele practici din “optimizarea SEO” nu sunt neaparat benefice oricarui site, de aceea este indicat sa apelati la specialisti in domeniu SEO. Alegeti cu grija firma de SEO in mainile careia va incredintati site-ul, dupa rezultatele pe care le garanteaza, dupa portofoliul pe care il are si dupa profesionalismul cu care se prezinta. Exista tot felul de firme de SEO care au apelat la tehnici mai putin “ortodoxe”, iar clientii care au avut de suferit de pe urma serviciilor acestora “sufla acum si in iaurt”.

Cum verifici o firma de SEO?

Verifica firma de SEO pe internet.

Cauta-i dupa cuvinte cheie din domeniul lor (firma SEOoptimizare site, optimizare seo, promovare site) si vezi pozitionarea site-urilor lor in motoarele de cautare. O firma de SEO ce nu reuseste sa fie in primele 10-20 pozitii  cu site-ul propriu, nu va reusi sa aduca in top nici site-ul clientului.

Verifica pe internet daca exista pareri negative despre firma de SEO cu care vrei sa lucrezi (desi unele dintre review-uri pot fi false, postate de concurenta, practica fara pic de fair play, dar des intalinita in zilele noastre)

Portofoliu de proiecte si rezultate firmelor de SEO cu care vrei sa colaborezi

Ce inseamna asta? Solicita unul sau doua site-uri de care firma de SEO s-a ocupat cu succes si cuvintele cheie dupa care au promovat respectivele site-uri in top. Verificati informatiile pentru ca e simplu: dati cautare in motorul de cautare dupa cuvintele cheie indicate si vedeti pe ce pozitie e site-ul.

Cereti contractul si studiati-l atent sa mentioneze rezultatele si nu doar practicile ce urmeaza a fi folosite.

Nu uitati ca o optimizare prost facuta poate dauna unui site si asta se va reflecta in rezultatele pe care le veti obtine cu afacerea dvs.!